Na właśnie zakończonych targach CES 2024 w Las Vegas, grupa L’Oréal każdemu kojarząca się raczej z kosmetykami pokazała… suszarkę do włosów i od razu zdobyła nagrodę CES 2024 Innovation Award.
Na targi firma L’Oréal przywiozła drukarkę do szminek, aplikator do brwi, czujnik UV do montowania na ubraniach i właśnie suszarkę do włosów. AirLight Pro to suszarka łącząca ruch powietrza i światło podczerwone do zapewniania wizualnie gładkich i nawilżonych włosów.
Dzięki zoptymalizowaniu przepływu powietrza skrócono czas suszenia, przy jednoczesnym ograniczeniu zużycia energii do 31% (w porównaniu do innych suszarek klasy premium).
Suszarka od L’Oréal została stworzona wraz ze startupem Zuvi, ekipą inżynierów tworzących sprzęt komputerowy i między innymi nowe konstrukcje dronów. Jak podaje producent, AirLight Pro jest dedykowana profesjonalistom z branży fryzjerskiej, a także do konsumentów szukających najlepszych rozwiązań.
Producent chwali się, że według profesjonalistów z branży, nowa suszarka zapewnia do 33% bardziej nawilżone i do 59% wizualnie gładsza włosy. Od strony technologicznej zastosowano wysokoobrotowy silnik z 17 łopatkowym wentylatorem i opatentowaną technologię podczerwieni z żarówkami wolframowo-halogenowymi. Suszarkę przetestowano na grupie ponad 500 osób z różnymi typami włosów.
Suszarka ma wbudowany mały, kolorowy wyświetlacz, a w komunikacie prasowym wspomniano o aplikacji, więc możliwe, że będzie mieć też opcję zmiany ustawień przez smartfona… L’Oréal Professionnel wprowadzi nowy model na rynek amerykański w 2024 roku.
Sprzęt bardzo mocno przypomina wyglądem i konstrukcją suszarki marki Dyson i wiele tańszych chińskich konstrukcji, ale L’Oréal z Zuvi dodając światło podczerwone do procesu suszenia poszli o krok dalej. Dokładna cena nie jest znana, ale ponoć ma nie przekroczyć 399 dolarów.
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.
Światło podczerwone generuje też suszarka Ga.Ma Comfort 5D Infrared&Ozone Ion, która pojawiła się na rynku jakieś 5 lat temu. Więc L’Oreal Ameryki nie odkrył, z innowacją która w sumie nią nie jest.
Według organizatorów największej imprezy targowej w świecie elektroniki użytkownej na tej planecie jest inaczej 🙂
Oczywiście, twierdzić mogą co nie oznacza, że zawsze muszą mieć rację. Aby sprzęt się sprzedał z automatu trzeba zrobić dookoła niego szum medialny.
Oczywiście, ale przyzna Pan, że już na pierwszy rzut oka to znacząco różne konstrukcje i ciężko je ze sobą porównywać…