Jak wszyscy to wszyscy – MPM też chce oferować ekspresy do kawy – firma pokazała dwa proste modele w okazyjnych cenach.
Pierwszy model to ekspres kolbowy MPM MKW-08M w jasnej stali szczotkowanej z chromowanymi dekorami. Jest bardzo wąski, kompaktowy i przypomina kształtem legendarne już modele DeLonghi Dedica. Ekspres ma 1350 W mocy, pompkę o ciśnieniu maksymalnym 20 barów (robocze jest dużo niższe). Zbiornik wody znajduje się z tyłu i mieści 1,2 litra.
Nie zabrakło dyszy do spieniania mleka, a w zestawie mamy dwa rodzaje sitek (10/20 gramów) i ubijak do kawy. Fajnym dodatkiem jest wskaźnik ciśnienia roboczego, a sterujemy czterema prostymi przyciskami na górnej części obudowy, której większość powierzchni to podgrzewacz filiżanek. Cena wyjściowa to 549 zł, ale spodziewałbym się dobrych promocji. Znajdziesz go także pod markami ETA, Severin i Cecotec w innych wersjach kolorystycznych.
Drugi ekspres to dobrze znany automat – w wersji dla MPM jest dobrze wyposażony (MKW-10M). Ten sprzęt znajdziesz w ofercie wielu marek jak Amica, Beko, Smeg, Tchibo i nie tylko, lecz MPM oferuje praktycznie maksymalną wersję wyposażenia w najniższej cenie – sugerowana to 1599 zł, ale często ląduje w promocjach po 1200 – 1300 zł. To mało jak na ekspres z kawami mlecznymi.
Ma regulowaną wylewkę ze zintegrowaną dyszą spieniającą. W zestawie jest wężyk i karafka na mleko. Ekspres robi jedną kawę na raz, sterujemy sensorami z frontu, blok zaparzający jest wyjmowany do mycia od boku, zbiornik wody 1,1 litra od góry, a zbiornik kawy w ziarnach mieści 150 gramów. Stalowy młynek ma 5 stopni mielenia do wyboru. Prosto można zaprogramować ilość kawy, wody i pianki mlecznej.
Moc tego modelu to 1470 W, a ciśnienie 19 barów. Do wyboru mamy espresso/americano, cappuccino i latte macchiato. Ekspres ma automatyczne programy czyszczenia i odkamieniania, a wymiary są bardzo kompaktowe – tylko 18 cm szerokości, 32 cm wysokości i 41 cm głębokości. W zestawie dostajesz 3 opakowania środków czyszczących.
W najniższej półce cenowej możemy kupić te same ekspresy w różnych wersjach wykończenia, z logo kilku marek – widać nie ma na rynku zbyt wielu opcji wyboru dostawcy, gdy nie ma się własnych zdolności do produkcji ekspresów.
Ceny w sklepach
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.