Co piąty ekspres do kawy, który jest kupowany w Internecie, to model kapsułkowy – wynika z danych e-sklepu Agito.pl. W roku 2012 udział tego typu ekspresów w e-sprzedaży ma wzrosnąć o dalszych 10-15%. Specjaliści Agito.pl prognozują, że jeśli obecne tempo wzrostu zostanie utrzymane, w ciągu najbliższych kilku lat „kapsułki” uzyskają 50-procentowy udział w swoim segmencie rynku. Polscy kawosze kupują za pośrednictwem Intrernetu przede wszystkim sprzęt marki Krups, a następnie Bosch, Philips Saeco i De’Longhi.
Ceny dostępnych w sieci domowych ekspresów kapsułkowych wahają się zwykle od kilkuset do nawet kilku tysięcy zł. Według Agito.pl, największą popularnością cieszą się modele w cenie do 500 zł. Są sporo tańsze niż zwykłe automatyczne ekspresy ciśnieniowe, których ceny przekraczają zwykle 1 tys. zł. Z kolei koszt jednego zestawu kapsułek wynosi około 20-30, co wystarcza na przygotowanie od 8 do 16 kaw (w zależności od tego, czy mieszane z mlekiem czy bez). Każdy z producentów urządzeń współpracuje co najmniej z jednym, renomowanym dostawcą kawy: Nespresso, Nescafe, Lavazza, Tchibo i in.
Sprzedaż ekspresów kapsułkowych rośnie, gdyż coraz większa grupa osób dowiaduje się o istnieniu tej technologii, dużej prostocie obsługi i stosunkowo niskiej ceny samych urządzeń. Dość drogie są natomiast same kapsułki, co sprawia, że tego typu sprzęt polecamy głównie miłośnikom kawy, którzy piją nie więcej niż kilka filiżanek w tygodniu. Najlepiej, jeśli na co dzień kawę pijemy w pracy, a kapsułki wykorzystujemy w weekendy. Wówczas koszt będzie niewielki, a przyjemność ogromna przy znacznej oszczędności czasu i wysiłku.
– mówi Łukasz Świedliński, Product Manager Agito.pl.
Kapsułki zawierają ściśle odmierzoną porcję kawy, dzięki czemu wystarczy umieścić je w ekspresie, aby po chwili uzyskać aromatyczną filiżankę czarnego napoju. Wiele ekspresów zapewnia dostęp do przydatnej funkcji spieniania mleka (patent firmy De’Longhi). Modele kapsułkowe cenione są w małych biurach, które często przyjmują gości, jak na przykład kancelarie prawnicze czy agencje nieruchomości. Wówczas przygotowanie dobrej kawy zajmuje nie więcej niż kilka minut, a sam ekspres nie musi być regularnie czyszczony. Dostępne na rynku kapsułki oferują różnorodność rodzajów kaw, począwszy od espresso, poprzez kawę klasyczną, cappuccino i in.
Najczęściej kupowanym modelem ekspresu kapsułkowego w Agito.pl jest Krups KP 1006 Dolce Gusto. W cenie około 250 zł użytkownik otrzymuje urządzenie o pojemności 0.6 litra, z pojedynczym dozownikiem i funkcją automatycznego wyłączenia. Krups KP 1006 Dolce Gusto jest w Ceneo w cenie od 189 zł (dostępny w 15 sklepach).
Źródło: informacja prasowa
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.
Oclean X Ultra to jedna z najlepszych szczoteczek sonicznych w ofercie chińskiej firmy. Jest też…
Od 10 listopada do 10 grudnia trwa genialna akcja na AGD marki Liebherr - można…
Na polskim rynku debiutuje piekarnik Hisense HO66FA Pizza Chef z programem dedykowanym do pieczenia pizzy,…
Koreański producent wystartował z kolejną akcją promocyjną - tym razem mamy smartband lub smartwatch w…
Samsung jako kolejny producent wystartował z akcją cashback na piekarniki i płyty o zabudowy. Akcja…
Sprawdzam, co potrafi Puron PU50 Max Pro, czyli dobrze wyposażony (i nieźle wyceniony) odkurzacz polskiej…
Komentarze
Myślę, że już niedługo to moda przeminie i częściej kupowane będą ekspresy z młynkiem