>
Kategorie: Newsy

Rynek AGD w 2018 roku: rośnie popyt, rośnie wydajność. Co napędza sprzedaż AGD?

Koniec roku to tradycyjny czas podsumowań: na razie przyjrzyjmy się sytuacji na rynku AGD w pierwszym półroczu, z którego dane spłynęły już w całości dzięki badaniom GfK. Sprawdźmy więc, czego pragnęli konsumenci, a co nie przypadło im do gustu.

Rynek małego AGD

Firma GfK od ponad 80 lat prowadzi analizy rynkowe: zatrudnia ponad 13 tys. ekspertów, dostarczając analizy na potrzeby ponad 100 krajów. Z analizy GfK wynika, że popyt na małe AGD ciągle wzrasta: na podstawie danych z pierwszego półrocza analitycy twierdzą, że cały rok w tej branży zamknie się wzrostem aż o 8 do 9% w porównaniu do roku poprzedniego.

Najbardziej napędza ten segment rozwój sprzedaży bezprzewodowych odkurzaczy pionowych (aż o 51% w stosunku do analogicznego, pierwszego półrocza 2017 roku), wzrost powyżej 25% odnotowują też roboty odkurzające i blendery. W Niemczech, Francji i Wielkiej Brytanii dodatkowo dużą popularnością cieszą się odkurzacze wielozadaniowe – do czyszczenia na sucho i na mokro. Wzrost w skali globalnej odnotowały również suszarki do włosów (19% w stosunku do ubiegłego roku). Rejony azjatyckie napędzają sprzedaż oczyszczaczy powietrza: ponad połowa wzrostu sprzedaży na świecie w tej dziedzinie to właśnie rynki azjatyckie i Chiny.

Na odrębny akapit zasługuje rozwój AGD z segmentu SMART – wartość tego segmentu w pierwszej połowie 2018 roku to aż 1,2 mld euro.

Rynek dużego AGD

Podobnie jak w segmencie małego AGD, także i tu odnotowano wzrost sprzedaży w skali globalnej, wynoszący 3,5 %, co według prognoz w skali roku przełoży się na około 2,2 %. Sprzedaż na takim poziomie wygenerowały przede wszystkim rynki azjatyckie, Ameryka Łacińska i Rosja.

Analiza zbytu wykazała, że wśród produktów dużego AGD istnieje tendencja do zwiększania wydajności urządzeń, co przekłada się w praktyce na stosowanie mocniejszych, a zarazem oszczędniejszych silników, większych pojemności roboczych i wymiarów lodówek, pralek, piekarników czy zmywarek.

Jak zauważył portal Wirtualne Media, tendencja do maksymalizacji AGD jest widoczna choćby w fakcie, że segment pralek o ładowności 9 kg i większej zajmuje już 15% rynku. Dodatkowo wraz ze wzrostem zamożności społeczeństwa wzrasta sprzedaż produktów premium: już ponad 20% zakupów dużego AGD dokonywana jest właśnie w tym segmencie.

Co napędza sprzedaż AGD?

  • Kraje rozwijające się, które kupują coraz więcej i lepszej jakości produktów;
  • Rozwój technologii inteligentnych, które przyciągają klientów;
  • Coraz większe zapotrzebowanie na produkty premium;
  • Oczekiwania na maksymalizację wydajności urządzeń.

Choć w niektórych krajach (jak choćby Niemcy) towary AGD sprzedają się w ostatniej dekadzie nieco wolniej, to wraz ze wzrostem państw rozwijających się rośnie także ich siła nabywcza i zainteresowanie nowoczesnymi produktami wysokiej jakości.

Paradoksalnie okazuje się, że to kraje powszechnie traktowane jako uboższe i dopiero dochodzące do stabilizacji politycznej i finansowej, są motorami napędowymi światowej gospodarki.

Grzegorz Szczypa

Najnowsze artykuły

Termorobot Monsieur Cuisine Smart najtaniej w historii w Lidlu!

Słynny Monsieur Cuisine Smart (nazywany "Lidlomixem") doczekał się świetnej przeceny na najnowszą wersję kolorystyczną. MC…

10 godzin temu

Ogromne promocje na AGD w Lidlu – Black Friday z rabatami do 70%

Od poniedziałku 25 listopada do soboty 30 listopada znajdziesz w Lidlu spore rabaty na AGD…

1 dzień temu

Dreame R20 Aqua – premiera nowej wersji z aktywnym mopowaniem!

Na polskim rynku debiutuje Dreame R20 Aqua, czyli odkurzacz Dreame R20 w wersji z końcówką…

1 dzień temu

Elektronarzędzia Parkside w grubych przecenach Lidla przed Black Friday!

Lidl wrzucił kolejną pulę grubych przecen na narzędzia marki Parkside. Promki są naprawdę dobre, dostawy…

2 dni temu

Szaleństwo w sklepie Allegro: Dyson V12 Detect Slim Absolute za 1899 zł!

W Oficjalnym sklepie Allegro szykuje się mega okazja na odkurzacz Dyson V12 Detect Slim Absolute.…

2 dni temu

Ekspres Philips LatteGo 2300 z automatycznym spieniaczem za ok. 1200 zł!

Polski Amazon ma kozacką ofertę na ekspres Philips EP2330/10 z systemem spieniania LatteGo. W takiej…

2 dni temu