Coraz więcej Polaków filtruje wodę z kranu. Pozwala to pozbyć się zawieszonych w kranówce metali ciężkich i nie wprowadzać ich do naszego organizmu. Co warto wiedzieć o filtrowaniu wody?
Historia kategorii filtracji wody zaczęła się w 1966 roku w Niemczech od założenia firmy Brita, która już 3 lata później opantentowała pierwszy dzbanek będący prototypem modeli znanych obecnie. Sukces marki Brita, jak też samej filtracji jako sposobu na poprawienie walorów wody kranowej, jest związany m.in. z ciągłym poszukiwaniem innowacji, dostarczaniem produktów o najwyższej jakości oraz empirycznym udowadnianiem konsumentom ich skuteczności.
Założyciel firmy, Heinz Hankammer, wpadł na pomysł projektu testu herbacianego, dzięki któremu konsumenci na własne oczy mogli przekonać się o pozytywnym wpływie filtracji. Parząc napoje gorące na bazie wody filtrowanej, nie dostrzeżemy na jej powierzchni nieapetycznego kożucha. Herbata czy kawa niezbyt dobrze wyparzają się z wykorzystaniem twardej wody, a powstający podczas parzenia osad to nic innego jak wytrącające się minerały. Budowanie zaufania konsumentów za pomocą testów empirycznych było początkiem globalnej ekspansji, której kulminacja przypadła na lata 80.
Obecnie marka Brita działa w ponad 60 krajach, na 5 kontynentach, a wodę filtrowaną za pomocą jej urządzeń pije na co dzień ponad 250 milionów ludzi.
Filtracja w Polsce
Na polskim rynku dzbanki filtrujące z logo Brita pojawiły się pod koniec lat 90. XX wieku i od tego czasu marka jest liderem w swojej kategorii.
Zmieniają się potrzeby konsumentów, ich świadomość, jak też wymagania. Obserwując ich zachowania, marka Brita wprowadza innowacyjne produkty i rozwiązania, by pokazać im, że filtrowanie wody może być stałym elementem naszej codzienności. Nasi rodacy lubią, gdy mówi się do nich właśnie o tym, co mogą zyskać dzięki wprowadzeniu konkretnych zmian do swojego życia. Niewątpliwie do konsumentów trafiają argumenty odnoszące się do finansów, dbałości o środowisko, ale też o braku konieczności kupowania i składowania plastikowych butelek.
– Maja Kulikowska, dyrektor marketingu Brita Polska
Koszt 1 litra wody filtrowanej w dzbanku to zaledwie 20 groszy, przy czym 1 litr wody butelkowanej kosztuje nawet 5 razy tyle. Wdrażanie kategorii filtracji w Polsce nie jest tak proste jak na innych rynkach, ponieważ wśród wielu Polaków wciąż pokuje przekonanie o słabej jakości wody kranowej i jej złym smaku. Część z nas ciągle sądzi, że kranówka jest niebezpieczna dla zdrowia i zawiera drobnoustroje.
Od lat prowadzone są projekty edukacyjne realizowane zarówno przez władze samorządowe, jak i markę Brita, które powoli zaczynają przynosić efekty. Obecnie blisko połowa (46%) badanych mieszkańców z dużych miast deklaruje picie wody z kranu w postaci czystej lub po przefiltrowaniu. To o 20% więcej niż w 2014 roku! Wzrost świadomości i otwartości na sięganie po popularną kranówkę to wynik poprawy jakości wody w Polsce oraz rosnącej wiedzy Polaków na ten temat.
Filtry dla każdego
Marka Brita oferuje rozwiązania dla konsumentów oraz dla branży profesjonalnej. Wśród Polaków największą popularnością cieszą się dzbanki filtrujące – znajomość tej metody filtracji deklaruje aż 72% badanych. Zgodnie z wynikami sprzedaży najchętniej wybieramy klasykę, a więc flagowy produkt marki – biały dzbanek filtrujący Brita Marella.
W ciągu ostatnich 2-3 lat zauważalna jest jednak pewna zmiana w decyzjach zakupowych Polaków, objawiająca się rosnącym zainteresowaniem kolorowymi dzbankami. W odpowiedzi na oczekiwania konsumentów, marka Brita regularnie przygotowuje limitowane edycje swojego flagowego modelu, np. błyszczący dzbanek Brita Marella Glamour.
Jednym z nich jest dzbanek Brita fill&enjoy Fun. Model charakteryzuje się energetycznymi kolorami, niewielką pojemnością oraz wyprofilowaniem na dłoń, umożliwiającym wygodne trzymanie. To propozycja dla osób, które mają niewielkie kuchnie czy mieszkania, ale nie chcą iść na kompromisy w kwestii jakości spożywanej wody. Mobilność i nowoczesność w kategorii filtracji wody według marki Brita to także inny nowatorski produkt – butelka filtrująca Brita fill&go Vital, którą można napełnić w dowolnym miejscu z dostępem do kranu. W ofercie Brita dostępne są także ciśnieniowe systemy podzelowe do filtrowania wody będące bardzo wygodnym i nowoczesnym rozwiązaniem umożliwiającym korzystanie zarówno ze zwykłej wody kranowej, jak i tej poddanej procesowi filtracji.
Woda odgrywa ważną rolę w działalności gastronomicznej, w której również korzysta się z profesjonalnych rozwiązań Brita. Dla branży HoReCa marka oferuje m.in. systemy filtracyjne do ekspresów do kawy czy urządzeń vendingowych. W trosce o wrażenia smakowe swoich klientów zamawiających potrawy i napoje, sięgają po nie restauracje, kawiarnie czy hotele.
źródło: informacja prasowa
Ceny Brita Marella
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.