Do zalewu spraw sądowych związanych z tabletami i telefonami zdążyliśmy się już dawno temu przyzwyczaić, natomiast to chyba jeden z pierwszych przypadków, kiedy Samsung musi walczyć na trochę innym rynku. Ale cóż, innowacje wprowadzać można wszędzie – również w AGD.
Tym razem, koreańska korporacja została oskarżona przez firmę Dyson. Sprawa dotyczy systemu Motion Sync, który został przez Samsunga przedstawiony na tegorocznych targach IFA; producent obchodził bowiem premierę modelu SC20F70, odkurzacza z nietypowym, nowoczesnym wzornictwem. To ten, którego zdjęcie wkleiłem na początku tekstu.
To zwykła, cyniczna podróba. Samsung ma tylu prawników od prawa patentowego, że trudno mi uwierzyć w przypadek czy – po prostu – bezmyślne zapożyczanie naszych rozwiązań
– Sir James Dyson, założyciel firmy Dyson
Czym rzeczony Motion Sync się cechuje? Ano tym, że zamiast głupio jeździć za użytkownikiem, odkurzacz sam sobie dróżkę skrobie. To dość zaawansowany mechanizm dla urządzeń cylindrycznych, pozwalający kręcić się samemu korpusowi dookoła własnej osi – niezależnie od kół – co znowuż pomaga unikać obijania się o narożniki ścian.
Będziemy chronić nasze innowacje technologiczne przed bezpodstawnymi oskarżeniami Dysona
– rzecznik Samsunga
Koreańczycy zarzekają się, że Motion Sync jest rezultatem ich własnych działań i długoterminowych badań nad stosownym mechanizmem.
Już po raz drugi Dyson z Samsungiem spotkają się – najpewniej – w sądzie. Ostatnia sprawa o naruszenie własności intelektualnej miała miejsce w lutym 2009 roku, kiedy sąd nakazał Koreańczykom wypłatę odszkodowania angielskiemu wynalazcy za próbę opatentowania jednej z technologii, którą wcześniej zarejestrowała brytyjska firma.
Warto przy tym dodać, że Dyson jako pierwszy zastrzegł projekt bezworkowego odkurzacza. Nie mogąc sprzedać konceptu żadnej znaczącej firmie, założył własną, rozbudowując ją w roku 1993 o centrum badawcze i fabrykę w hrabstwie Wiltshire.
Więcej informacji o Jamesie Dysonie znajdziecie w Wikipedii.
Źródło: BBC
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.