Wielu z Was zauważyło zapewne, iż w naszym kraju zmieniają się nawyki związane z konsumpcją alkoholu. Nie jest to jedynie subiektywne odczucie, ale zjawisko, które można w stosunkowo prosty sposób zmierzyć. Badania tego typu prowadzi m.in. Polska Rada Winiarstwa – jej przedstawiciele poinformowali niedawno, iż coraz większą popularnością cieszy się w naszym kraju określona grupa trunków. Jaka?
Polacy coraz częściej sięgają w sklepach po wina gronowe z niższej półki cenowej (10-15 złotych). Z jednej strony świadczy to oczywiście o oszczędności naszych rodaków i strachu przed gorszą sytuacją na rynku pracy. Jednak z drugiej strony, można zauważyć, że w Polsce wino staję się częścią kultury – ludzie coraz częściej stykają się z przedstawicielami innych narodów i przejmują od nich zamiłowanie do tego szlachetnego trunku.
Rośnie konsumpcja win do obiadu, ale z czasem zapewne przerodzi się to także we wzrost zainteresowania droższymi winami. Wiele osób postanowi zgłębić swoją wiedzę na temat trunku – ludzie ci zdecydują się na edukację we własnym zakresie, specjalne kursy oraz wizyty w winnicach, których przybywa także w naszym kraju. To niezwykle ciekawe zjawisko (zapewne szczególnie cieszy ludzi związanych z tym zagadnieniem biznesowo) i warto z czasem przyjrzeć mu się bliżej.
Jesteście fanami wina?
Źródło: Informacyjna Agencja Radiowa
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.