Wraz z rozwojem sektora LED na świecie, firma Verbatim wprowadza kolejne serie lamp opartych na tej technologii. Do 2015 roku przychody ze sprzedaży produktów LED mają stanowić najważniejszą pozycję w przychodach firmy.
Pierwsze produkty LED sygnowane logotypem Verbatim weszły na rynek we wrześniu 2010 roku. Od tego czasu firma stale poszerza swoje portfolio. Obecnie obejmuje ono ponad 50 produktów opracowanych z myślą o projektantach oświetlenia, architektach i zarządcach budynków, kolejnych 20 produktów, zaprojektowanych do użytku domowego, jest przeznaczonych dla konsumentów indywidualnych.
Bieżący rok przyniesie zdecydowany wzrost udziału produktów LED w całym sektorze oświetleniowym w Europie. Zakończony w ubiegłym roku etap wycofywania z rynku klasycznych żarówek i zastępowanie ich rozwiązaniami bardziej przyjaznymi naturze spowoduje, że popyt na lampy LED radykalnie wzrośnie. W 2012 r. lampy LED miały 15-procentowy udział w europejskim rynku oświetlenia, co przekładało się na 2,3 mld euro. Nowy raport McKinsey przewiduje, że do 2020 r. 60 proc. wszystkich lamp i 62 proc. opraw w domach prywatnych będzie bazować na technologii LED, co oznacza rynek wart 8,4 mld euro. Cały rynek LED w Europie do 2020 r. ma osiągnąć wartość 17 mld dol.
Innowacje i premiery produktów
Dzięki unikatowej technologii fosforów i diod LED opracowanej przez Mitsubishi Chemical, największą japońską firmę chemiczną i jednego z czołowych światowych wytwórców materiałów używanych do produkcji lamp LED, firma Verbatim (będąca jej spółką zależną) niebawem przedstawi nowe rozwiązania w sektorze oświetlenia. W oparciu o technologię VxRGB™, która zostanie zademonstrowana na targach Euroluce (Mediolan, 9-14 kwietnia 2013 r.) Verbatim planuje wprowadzić do sprzedaży nową serię lamp MR16.
Nowe produkty, które przedstawimy w Mediolanie wyróżniają się niedoścignioną precyzją barw. Wprowadzenie ich na rynek z pewnością będzie przełomem w sektorze LED. Warto jednak zaznaczyć, że w przygotowaniu mamy kolejne interesujące produkty
– powiedział Dick Hoogerdijk, prezes i dyrektor generalny firmy Mitsubishi Kagaku Media, części Mitsubishi Chemical.
Verbatim niedawno poinformował, że koncern Mitsubishi Chemicals nawiązał współpracę z firmą Seoul Semiconductor, aby wykorzystać jej technologię niepolarnych diod LED z azotku galu (GaN), które mogą zapewnić nawet pięciokrotnie większą jasność, niż konwencjonalne diody LED.
Jesteśmy zadowoleni z perspektywy zastosowania układów LED na podłożu z azotku galu zamiast szafiru lub węglika krzemu. Nie tylko zwiększy to jasność naszych lamp, ale przyniesie długofalowe oszczędności
– dodał Dick Hoogerdijk.
OLED przyszłością oświetlenia
Technologia Mitsubishi VELVE™, która zadebiutowała na targach Euroluce w 2011 r., zapewnia także pierwsze na świecie komercyjnie dostępne rozwiązanie OLED z możliwością regulacji kolorów i przyciemniania światła. Dzięki niej koncern MCC mógł stworzyć moduły, które emitują nieoślepiające światło bez migotania i nadmiernego wytwarzania ciepła. Wiele konkurencyjnych modułów OLED ma ograniczenia, gdyż świecą one tylko na biało, podczas gdy technologia VELVE stwarza projektantom oświetlenia więcej możliwości.
Moduły VELVE firmy Verbatim są używane do tworzenia ogólnego lub nastrojowego oświetlenia w codziennych zastosowaniach architektonicznych, zarówno dekoracyjnych, jak i funkcjonalnych. Oferują harmonijne, miękkie światło, zintegrowaną kalibrację oraz równomierny rozkład światła na poszczególnych panelach, bez oślepiających punktów, flar lub niekomfortowej intensywności
– powiedziała Jeanine Chrobak-Kando, dyrektor ds. rozwoju działalności na rynkach EUMEA w firmie Verbatim.
Ekspansja w sektorze LED to przyszłość naszej oferty produktowej i działalności. Rok 2013 przyniesie nam wiele okazji do rozwoju. Verbatim podejmie wyzwanie i wprowadzi wiele innowacyjnych produktów oświetleniowych, aby zdecydowanie wzmocnić swoją pozycję na europejskim rynku.
— podsumował Rüdiger Theobald, dyrektor ds. marketingu na rynkach EUMEA w firmie Verbatim.
Źródło: informacja prasowa
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.